Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Årsmöte på VMF

Publicerad 2013-12-04 20:46:12 i Allmänt,

Ikväll bjöd Veterinärmedicinska föreningen, veterinärstudenternas egen kår, in till årsmöte. En hel massa poster till alla möjliga utskott skulle väljas, allt från en ny styrelse till vem som ska vara krukväxtansvarig under nästa år.
 
Själv blev jag invald på två poster. Som årkursrepresentant på FiQ som är kårens eget fikautskott och där jag hänger mest varje tisdag ändå och som ledamot i DjurEtiska utskottet som jobbar med att bjuda in till diskussion om djuretiska frågor (you don't say) då det inte får så mycket plats i själva utbildningen. Jag tror att detta kommer bli riktigt bra och hoppas på ett kul och inspirerande år framöver!
 
Efter mötet, som tog sin tid med tanke på alla mer eller mindre krångliga val, bjöds det på soppa. Ett måste på VMF:s förenings- och årsmöten och vid den här årstiden passar soppa perfekt en onsdagskväll.
 
/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela