Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Återbjudning till våra fantastiska äldrekursare

Publicerad 2013-12-15 16:06:56 i Veterinärplugg,

Igår (inatt) ordnade vi amöbor återbjudningen 2013. Alltså en fest där vi bjöd tillbaka tvåor och treor på det de bjudit oss på under hösten. Insparken, faddermiddagen, amöbagasquen, brännbålet och inte minst ett av de bästa luciatåg jag sett!
 
Planeringen till återbjudningen började för ca två månader sedan då vi bestämde temat för kvällen. Sen har ledtrådar lämnats på olika sätt till våra äldrekursare. Som bilder i powerpointpresentationer, grötpaket på kåren och gemensamma profilbilder på facebook. Både klasser lyckades lista ut våra mer eller mindre tydliga hintar och kom klädda som temat eller i treornas fall, följande ett eget mottema. Vårt tema var Great Gatsby, för att knyta till vår amöbadans där låten kommer från filmen med samma namn.
 
Kvällen var fantastisk, våra spex kanske något få men de som blev vart riktigt bra! Sittningen följdes av ett grymt släpp men jag var jättetrött och halsen dödade mig så jag drog mig hemåt "redan" kvart över ett. Däckade vid två och vaknade elva timmar senare. Behövde nog den där sömnen tror jag!
 
Det slog mig under kvällen att jag snart gått en hel termin på min drömutbildning. Så fort det har gått och så otroligt mycket som hänt! Jag har träffat så många helt fantastiska människor, både egna kursare och äldrekursare som alltid ställer upp med stöd när bmb:n känns för tung. När första veckan gått, nångång för länge sedan i september och alla vi hundra amöbor stod utanför gallan och svor eden (på latin så vi förstod inte mycket), lade handen på det gigantiska hjärtat och blev välkomnade in i den stora veterinärfamiljen insåg jag inte hur mycket av en familj vi faktiskt är. Så mycket som vi amöbor fått av våra äldrekursare och så mycket tid de måste lagt på att vi skulle få den bästa första terminen som går att få är verkligen otroligt. Varken på gymnasiet eller högstadiet har jag upplevt den härliga känslan att alla studenter, oavsett årskurs, ställer upp för varandra och kan vara vän med alla.
 
Så ett gigantiskt TACK till alla mina kursare och äldre kursare, särskilt till BelieVet och WunderVets som gjort min första termin här på stutis oförglömlig!v

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela