Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Hoppträning med Linnea

Publicerad 2013-05-05 22:31:00 i Kaninerna,

Idag var vi och hopptränade med kaninerna. Tufs och Pippin (min syster melas kanin) packades in i bilen med massa hinder och vi åkte iväg till Linnea, en hoppkompis. Väl där lastades hindren på en skottkärra (nästan alla fick plats) och vi knatade upp till en för tillfället oanvänd fotbollsplan. Lyx att ha en så stor platt gräsmatta att ställa hinder på!
 
Med alla hinder fick vi ihop en rakbana på tio hinder, blandat kombinationer och enkla. Tanken var att jag skulle hoppa Tufs och Pippin eftersom jag ska starta de nästa helg och att Mela skulle fota spektaklet. Problemet var bara att kameran stod kvar hemma i hallen. Ingen katastrof, Linneas kamera dög lika bra och bilder blev det. Men jag har inte fått tag i dem än så inga bilder blir det i det här inlägget. Jag ska försöka få tag i dem så snart som möjligt.
 
Tufs hoppade jättefint även om han blev trött ganska fort. Kondisen är inte på topp. Pippin tyckte att det fanns mycket annat som var grymt mycket roligare än att hoppa men han tog sig igenom banan ett par gånger i alla fall. Han är trots allt ny på det här med hoppning och det kommer nog så småningom.
 
 
En bild på Pippin på tävling i mars så länge
 
Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela