Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Majritt

Publicerad 2013-05-07 22:31:39 i Allmänt,

Tisdagar är hästdagar.
 
Nöten gick i sommarhagen njöt i solen när jag kom upp till stallet idag.
 
"Vadå rida? Nu?"
 
Efter viss övertalning gav vi oss iväg och mötte Mela och Piccola för att rida bort till "bäcken". En "bäck" som är typ två meter bred och ett par decimeter djup som man kan rida längs i ca 50 m. Alltså rida i bäcken. Jobbigt men roligt tyckte Nöten.
 
På vägen hem mötte vi en råbock och en råget. Nöten var misstänksam men jag tror de var mer skraja för oss än vi för dem. Tillbaka i stallet igen var Nöten jäättesvettig och rullade sig en fyra-fem gånger innan han var nöjd. Glad att det inte är jag som ska borsta honom imorgon.
 
Hästen i sommarhagen i somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela