Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Aktiv onsdag

Publicerad 2013-11-07 00:10:00 i Allmänt, Hästar, Veterinärplugg,

Förmiddagen var intensiv med två föreläsningar och en mikroskopering. Idag ställde vi in mikroskopen på olika sorters nervvävnad. Det är ganska coolt att kunna se axoner med myelinskidor och noder! Det här hann jag alltså med innan klockan slog tolv.
 
Sen var det snabbt iväg till stallet för en härlig körtur. Ponnyn var pigg och glad och bjöd mig till och med på ett par galopper! En härlig galopp ger faktiskt nästan samma kick i vagn som på hästryggen. Riktigt härligt!
 
Snyggingen!
 
Efter ponnyturen bar det iväg direkt hem (en halvtimme sent eftersom jag halvvägs hem kom på att jag glömt plocka undan vagen), en snabbstädning hemma och sen till skolan för att plugga histologi med en kompis. Vi gick igenom celltyper, hur de ser ut och letade upp dem i mikroskop. Det gick bra och det börjar sakta men säkert sätta sig.
 
Nyss stängde jag av DVD:n, tittade på Finding Neverland. En underbar film, så otroligt fin men himla sorglig samtidigt.
 
Men nu, äntligen, ska jag krypa till sängs. Gonatt!
 
 

Kommentarer

Postat av: Mela

Publicerad 2013-11-07 17:01:12

Du får ha lite "veterinärplugg för dummies" så att också de som inte läser till djurläkare också fattar det coola i situationen tycker jag. (Jag vet att axoner, myelinskidor och noder är med i biologi B också men alla har faksist inte läst Bi B. Eller lyssnat så noga på lektionerna).

Svar: Uppfattat!
Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela