Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

En säkrare framtid

Publicerad 2013-11-05 21:26:43 i Allmänt,

Sedan Vera gick bort har jag gått i tankarna på en ny kanin men inte velat bestämma något innan jag fått boende ordnat till i vår då mitt kontrakt jag har nu bara löper till nyår. Idag var jag och tittade på en lägenhet att dela med en annan tjej och allt kändes bra så vi bestämde att jag flyttar in. Där kan jag ha kanin utan problem och det är ett tillsvidarekontrakt vilket också är skönt.
 
Jag kommer alltså flytta till en tvåa som jag kommer dela med en annan tjej, vi har varsitt sovrum och delar hall, kök och toa. Mitt rum har dörr direkt ut på balkongen, mysigt. Dessutom med betydligt lägre hyra än jag betalar nu.
 
Medan jag letat boende har jag också kikat lite på kaninkullar för att se om det finns något intressant och jo visst, Veras uppfödare har just nu en kull med Pippins mamma som mamma så jag ska till henne och kika i nästa vecka och förhoppningsvis tinga en bebis.
 
Pippin
 
/Sofia

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-11-06 09:51:09

Sååå hääärligt! :D

Svar: Ja! :)
Sofia

Postat av: Greta

Publicerad 2013-11-06 18:10:27

Åh vad spännande! :D Är det rexade i den kullen också?

Svar: Verkligen! Nej det är normalpälsade, pappan är normalpälsad och mamma är ju bara rexbärare så chansen inte så stor för det ;) Men tre små svartbrokade flickor är det!
Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela