Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Kanindag

Publicerad 2013-11-18 20:00:00 i Kaninerna,

Idag räckte jag ut tungan år cellbiologiboken, packade ner långöronen och åkte till Sandra för att hoppträna. Två tjejer till var också där och hoppade med sina kaniner.
 
Vi satte upp en rakbana på lätthöjd och båda kaniner skötte sig bra, Pippin och jag kommer inte riktigt överens men stundtals hoppade han med fint flyt. Fanny var som vanligt, lite långsam och osäker fram till hindren men klarade det mesta stillastående med sina rakt-upp-rakt-ner skutt. 
 
Sen byggde vi om till en krokbana och Sandra hoppade sina elit- och svårkaniner, Yla och Tinka. Sist fick jag hoppa Fritz, en av Sandras hanar som var väldigt söt och snäll. Han påminde en del om Pippin i uppsynen.
 
Proximas Pilgrim - "Pippin"
 
Jag och Pippin taktiksnackar
 
Sandras Yla
 
Sandras Tinka
 
Och Fritz som jag hoppade med lite
 
Fritz
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: L

Publicerad 2013-11-19 19:52:17

Ser härligt ut :)

Svar: Ja det var kul :)
Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela