Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Klart att flytta in!

Publicerad 2013-11-25 21:57:00 i Kaninerna,

Idag har jag gjort färdigt det sista i bebisburen. Förlåt för de suddiga bilderna, jag insåg inte att de var så dåliga förrän jag importerat dem till datorn.
 
Hela buren. Jag velade, och velar fortfarande på var höhäcken ska sitta. Det är ju egentligen bra att ha den över toalådan eftersom det brukar bajsas en del när kaniner äter. Men då skulle den antingen hamna för högt upp eller skymma för så att man inte ser ut när man äter. Så höhäcken hamnade vid hyllan och toalådan under hyllan och så satte jag en höboll precis vid toalådan. Får se hur det funkar helt enkelt.
 
 
Toalådan, till hälften under hyllan och med en höboll så man kan äta och bajsa samtidigt.
 
Ett mysa-och-gömma-sig-i hus, en stolsdyna ovanpå och en fleecefilt inuti.
 
Rolig tvåvägstunnel i flätat gräs.
 
Hyllan som funkar som utkiksplats och mat- och vattenstation.
 
Imorgon smäller det, då kommer bebis äntligen hem!
 

Kommentarer

Postat av: Louise Johansson

Publicerad 2013-11-26 11:35:05

Åh så spännande, hoppas på många bilder på bebis när han/hon(?) kommer :D

Svar: Bilder kommer! :)
Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela