Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Ledig fredag

Publicerad 2013-11-29 20:29:33 i Allmänt, Kaninerna,

Gårdagen gick i ett kör med laboration, getövning, ponnymotion, kårstädning och DjurEt-möte. Jag var inte hemma förrän ganska sent på kvällen och var dödstrött så det blev mest lite Brummamys och kollaps i sängen typ.
 
Idag var undervisningsfri dag så jag har passat på att sova länge, tvätta och umgås mycket med Brumma. Hon är lite lös i magen, inte helt ovanligt för små bebisar som flyttat hemifrån, så jag fick blocka lite bajs i rumpan och så klippte jag klorna också. Det var nog första gången för henne för klorna var väldigt långa och spetsiga. Lite otäckt var det men det gick helt okej ändå.
 
Brumma blir modigare och modigare, nu har hon kommit till mig ett par gånger istället för att sätta sig i ett hörn så fort jag kommer nära. Idag har vi skypat med Mela också.
 
 
Jag var också och skrev på kontrakt för mitt nya boende till våren. Jag har fått ett korridorsrum på skolansområde, i första hand! Så där kan jag bo så länge jag vill, det känns riktigt bra att ha ett fast boende och slippa flytta runt mellan tillfälligga.
 
Imorgon blir tidig morgon då jag ska ta morgonen i stallet. Mysigt.
 

Kommentarer

Postat av: Karin o Trollet

Publicerad 2013-11-30 12:47:21

Grattis till boendet!

Svar: Tack :)
Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela