Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Lördagsponny

Publicerad 2013-11-03 22:47:02 i Allmänt,

Idag tog jag sovmorgon till 10, skönt att få sova länge! Sen upp och göra helgfrukost (vilket innebär ett kokt ägg till filen) och iväg till världen finaste shettis. 
 
De hade nog fått frukost ganska nyss när jag kom upp men Ponnyn följde gärna med in i alla fall. Idag hade jag planerat att vi skulle gå på promenad (upptäcksfärd) i skogen och försöka hitta lite fler fins körvägar. Det är lite opraktiskt att vara på upptäcksfärd med vagnen, inte så lätt att bara vända när vägen tar slut liksom. Ponnyn var ganska omotiverad till en början. Gick låångsamt och tyckte att vi kunde stå kvar och mysa i stallet. Men när vi svängde ner i skogen blev det roligare. Det kan ha något att göra med den andra hästen som tog samma väg som oss men 20 m före. Herr hingst ville gärna hälsa.
 
Det gick bra till en början, vi hittade en jättefin väg som gick längs kanten på ett fält. Sen kom vi in i skogen igen till en liten blöt stig och tillslut kom vi ut på grusvägen igen och där satt visst en ridning förbjuden skylt på stigen vi kom ifrån. Räknas en shettis på promenad som ridning?
 
Mysigt hade vi i alla fall, det är äkta själavård att var uppe hos hästen!
 
 Det här skulle publicerats igår men det blev aldrig så, kommer nu istället!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela