Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Ommöblerat

Publicerad 2013-11-14 16:29:35 i Allmänt,

I förmiddags fick jag skjuts (tack igen!) till affären så att jag kunde köpa en bur till kaninbebisen som kommer nästa helg. En åttaveckorsbebis kan nämligen inte hålas innanför kompostgaller, den går rakt igenom. Buren är stor och fin, 150 cm lång och 70 cm bred. Det stora problemet var att få in den i lägenheten på ett sånt sätt att jag inte snubbar över den så fort jag ska någonstans.
 
Efter en ommöblering (som omfattade en hel massa damm, hö, gammalt stö som gömt sig i hörnen, en halv vattenskål över golvet och en hel del buntband) så tycker jag att jag fick in den fint intill väggen.
 
Före
 
Efter
 
Nu är bara frågan vart jag ska göra av höbalarna jag hämtar i helgen? Hmm...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela