Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Så långt till helg!

Publicerad 2013-11-18 23:59:00 i Kaninerna, Veterinärplugg,

Idag klarade jag av muntan i biokemi, one down two to go! Eller ja, klarade vet jag inte men jag gjorde den i alla fall. Nu väntar två dagars hårt plugg och en Catching Fire premiär (Självklart kvällen innan tentan) innan det är "förhör" (läraren visar bilder och vi svarar) i histologi på torsdag och skriftlig tenta i histologi på fredag. Histologi är alltså hur olika vävnader ser ut på mikroskopnivå, hur olika celler ser ut och i vilka vävnader man kan hitta vilka celler.
 
I helgen åker jag till Fia på Snöflingans kaniner för att hämta en bebis. Bäst att ta det efter tentaveckan tänkte jag, gaah! Jag längtar ihjäl mig, kan inte de där tentorna bara vara över snart?
 
Idag passade jag i alla fall på att dra en sväng förbi IKEA på vägen hem och köpa lite saker till nya buren i synnerhet och kaninerna och mig i allmänhet.
 
 
Så här ser buren ut just nu, höhäck, toalåda och vattenskål ska till men vart har jag inte riktigt klurat ut än.
 
/Sofia
 

Kommentarer

Postat av: Mela

Publicerad 2013-11-19 11:50:59

Vänta lite här va! Ska DU gå på Cathing Fire-premiär?!?! UTAN MIG?!? Och inte har du sagt nåt. Nänä. Bry dig inte om mig. Jag är ju bara din enda syster. Bry dig inte om mig...

Svar: Det är väl inte mitt fel att du råkar vara i Lyon när det är Catching Fire premiär? Några klasskompisar frågade om jag vill med. Vi kan se den igen sen när du kommer hit!
Sofia

Postat av: Mela

Publicerad 2013-11-20 17:39:00

Hmm. Jag kanske förlåter dig. Beroende på vad du ger mig för julklapp...

Nä, jag skojar bara. Vi får se den tillsammans sen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela