Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Stjärnfredag

Publicerad 2013-11-22 20:49:00 i Allmänt, Hästar,

I eftermiddags skrev jag den sista av veckan tre tentor och nu är nästa tenta (om man inte räknar ev. omtentor) i januari. Skönt! 
 
Jag firade fredag med att ta en ponnykväll. Ponnyn och jag tog en stjärnpromenad och hade mysigt. När det var dags att vända fick jag övertala en stund.
 
"Vadå gå hem? Vi har ju precis kommit igång!"
"Jo men ditt knä ska inte vara ute för länge och jag fryser"
"Skaffa päls"
"Sorry, kom nu."
"Å okej då, du är tråkig."
 
Fick såklart vänta jättelänge på bussen inne i stan men när jag väl hoppat av bussen på Ultuna fick jag se ett stjärnfall. Ett riktigt sånt. Inte bara en liten fjuttstrimma på himlen utan en lång sträcka, rakt ner. Det är sånt som gör kvällen magisk.
 
Nu ska jag kura ner mig i soffan med nya boken Nyckeln och bara mysa! 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mela

Publicerad 2013-11-22 23:53:00

Knä? Var det inte käken som var trasig?

Vill också se stjärnor! De små prickarna här räknas inte.

Svar: Jo, men sen hoppade knät ur led också.. Så farbror veterinär har ordinerat 30-45 min skritt två gånger per dag.
Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela