Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Utvärdering: Carefresh Natural

Publicerad 2013-11-23 00:57:00 i Kaninerna,

Utvärdering av Carefresh Natural
 
För drygt tre veckor sedan klickade jag hem två paket Carefresh Natural-strö från animail.se. Nu har första förpackningen av det nya ströet tagit slut och jag tänkte göra en liten utvärdering på det.
 
 
Fördelar:
- suger upp riktigt bra, det blir inte sådär blött och äckligt i botten av lådan som det blir med spån och hampa.
- dammar inte och skräpar inte
- luktar inget mer än papper
- riktigt praktisk förpackning jämfört med en spånbal eller en stor säck papperspellets.
- mjukare för tassarna än pelleterat strö, dock inte riktigt så mjukt som jag hade önskat
- räcker länge, jag har gjort åt en förpackning på 60 liter på tre veckor, samma mängd remiss räckte i knappt två veckor och tog mycket mer plats. Hampan gick också betydligt mer.
 
Nackdelar
- priset
 
Så här ser det ut i lådan
 
En förpackning på 60 liter kostar på animail.se 199 kronor. Beställer man för över 500 får man gratis frakt till dörren. En säck Remiss kostar på granngården/grizzly zoo runt 160-170 kronor, alltså är priskillnaden inte enorm men jämför med kutterspån eller hampa på bal så blir det förstås skillnad.
 
Det kostar alltså runt 200/3=67kr per vecka eller runt 250-300kr/månad för mig.
 
Allt som allt är jag väldigt nöjd och kommer nog fortsätta med Carefresh.
 
Pippin gillar Carefresh Natural
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela