Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Vad håller jag egentligen på med?

Publicerad 2013-11-07 19:58:00 i Allmänt, Veterinärplugg,

Mela påpekade att alla faktiskt inte läst biologi på gymnasiet och kanske inte hänger med på allt jag pratar om. Så jag ska försöka förklara lite bättre vad jag faktiskt håller på med. Ni får gärna hojta till om det blir för krångliga ord eller för "barnsliga" formuleringar. Det blir ju lätt så att man, eftersom man nästintill bara umgås med veterinärstudenter, pratar med alla krångliga vetenskapliga och latinska termer som ingen annan fattar (vilket är helt naturligt att inte göra). 
 
Idag har jag faktiskt inte pluggat alls (aj aj!), jag var nämligen ledig från föreläsningar idag så jag passade på att åka in till stan för diverse saker som skulle inhandlas och sen har jag stått och sålt fika på veterinärkongressen. 
 
Så nu är det väl som jag borde ta tag i plugget och göra lite nytta men det är så svårt att börja. Tror att jag ska förbereda lite inlägg här först..
 
/Sofia

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-11-08 10:22:53

Haha. Jag bara hoppade över den där långa förklaringen om tråkiga celler. Och så har jag ju en bästa kompis som läst i 4½ år redan, jag är van ;)

Svar: Haha, det är helt okej :) Förklarar lite för mig själv samtidigt men förstår om man inte orkar läsa ;)
Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela