Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Veterinärkongressen

Publicerad 2013-11-08 15:18:10 i Allmänt,

I helgen (eg. torsdag-fredag) är det veterinärkongressen. Det betyder att en hel massa veterinärer och företag åker till Ultuna för att hålla/lyssna på föredrag i aktuella ämnen, visa upp sina produkter (främst företagen då) och inte minst för att träffa alla veterinärkollegor över hela landet.
 
För mig som nypåbörjad veterinärstudent som fattar knappt hälften av vad de pratar om så har jag mest gått omkring på mässan och plockat pennor och godis. Lyssnat på en del säljare/företagare/whatever också men jag får erkänna att en hel del gick in genom ena örat och ut genom andra. Man kan inte vara bäst jämt liksom.
 
Något annat som händer i anslutning till veterinärkongressen är Den Glada Phlugans Fest, förkortat Phlugan, som äger rum vartannat år. Det är Den Glada Phlugans Ordens fest och är tydligen en helt galen sittning med massa veterinärer, allt från studenter till 80-åriga gubbar. Traditionen lyder att amöbor serverar, alltså ska jag imorgonkväll göra mitt yttersta för att spilla svartsoppa på så få som möjligt. Menyn är nämligen traditionell gåsamiddag. Undrar vad jag gett mig in på..
 
/Sofia

Kommentarer

Postat av: My Persson

Publicerad 2013-11-09 10:10:00

Hej! Vilken trevlig blogg du har! Jag ska definitivt kolla in den regelbundet. :) Alltid kul att ha lite koll på klasskompisarnas liv. ;) Plus att dina kainer är galet söta. Kramar från My

Svar: Kul att du tycker det! Jag håller med :) De tackar och bockar!
Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela