Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Biomedicinsk baskurs

Publicerad 2013-10-07 17:45:00 i Allmänt, Veterinärplugg,

Idag rullade jag och min trasiga cykel iväg till BMC, Biomedicinskt centrum för den första dagen på nästa kurs, biomedicinsk baskurs 20 hp. Den kommer alltså hålla på hela resten av hösten, lång kurs!
 
För det första, BMC är gigantiskt! Det är labyrintkänsla med vissa låånga korridorer, vissa små och smala och vissa breda och rätt som det är så kommer man till en låst dörr och kan inte komma vidare. Vi lyckades i alla fall hitta salen vi skulle vara på morgonen och efter en rundtur hittade vi ett lunchrum med mikrovågsugnar. Lyckades hitta det minimala grupprum som vi kallar "cellen" där vår basgrupp skulle ha möte. Fallet vi fick handlade om cellen, organeller och funktioner. Jag kände mig helt  borta, det enda jag kommer ihåg från gymnasiet är typ mitokondrier och ribosomer. Det räckte inte långt idag.
 
Efter skolan lyckades jag ta mig till en cykelverkstad som på ett kick monterade på en ny pedal. I glädjen över att kunna cykla funktionellt så åkte jag och kollade in te-butiken som ligger mitt i stan. De hade inte mitt favoritte men köpte ett annat, får se om det är gott. Nu har jag precis varit ute och skuttat med Pippin och ska göra mig en mugg te, en macka och dejta Essential Cell Biology och Basic Histology.
 
Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela