Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Det är inte bara elände

Publicerad 2013-10-22 19:02:35 i Allmänt, Veterinärplugg,

Det har varit mycket depp här det senaste, och mycket depp är det men världen tickar på oavsett om man vill det eller inte.
 
Veterinärprogrammet är inte heller bara plugg även om man kan tro det. Idag var det FiQ på kåren, precis som alla andra tisdagar. FiQ är alltså café men diverse kakor och mackor. Jag brukar hjälpa till på FiQ vilket innebär att man bakar och fixar innan serveringen börjar och sen står man i köket och gör vad som behöver göras. Idag bredde jag mackor mest. Efter att man gått av sitt pass får man göra sig en baguette och fika så mycket man vill.
 
Idag var det cheesecake-tema, något man inte kan hålla sig ifrån. Jag åt kolacheesecake, chokladcheesecake och vegansk (Hur man nu kan få cheesecake att bli vegansk) blåbärscheesecake. Och en baguette med vad som fanns kvar. Sen mådde jag lite illa, det är den möjliga biverkningen av att jobba på FiQ.
 
 
Dessutom, för att göra kvällen ännu bättre, vann jag en VMF-fleecetröja på kårens välkomstkväll häromdagen som jag hämtade ut idag. Den kommer jag bo i i vinter, urmysig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela