Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

En vecka utan dig

Publicerad 2013-10-21 21:21:00 i Sorg, Vera,

Var det bara en vecka sedan? Var det verkligen en hel vecka sedan? Kan tiden gå så fort och så oändligt långsamt på en enda gång?
 
Oftast tror jag knappt ens att jag fattar att hon är borta. Att hon inte kommer tillbaka mer. Ibland slår insikten till och då gör det så djävulskt ont. Som om hjärtat är borta och ersatts med ont. En tjock klump i halsen som gör det svårt att andas och tårarna som rinner så att jag knappt ser att skriva. Det var alldeles för tidigt. Alldeles alldeles för tidigt.
 
Jag saknar dig så mycket min vän. Så mycket att jag måste krama mig själv hårt för att inte spricka, explodera och spridas ut över halva Uppsala. Jag tänder ett ljus för dig varje kväll, som sprider värme och ljus, precis som du.
 
Pippin och Bums hälsar, pussa Tufs från mig
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela