Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Kontraster

Publicerad 2013-10-18 22:03:43 i Allmänt,

Att cykla till skolan idag var inte särskilt roligt. Bara det är det blir mörkare och mörkare för varje morgon gör en deprimerad, att det sen var kallt och blåste is ungefär gjorde inte saken bättre. Sa jag cykla till skolan? Jag ändrar mig, bara att gå upp ur sängen var pest och pina en morgon som idag.
 
Ändå lyckades jag dra mig upp, jag gav två istället för tre hungriga kaniner frukost, jag kom ihåg allt jag skulle ha med mig och jag kom i tid till mötet på morgonen. Tack vare härliga gruppmedlemmar var förmiddagen ganska trevlig. Vi diskuterade epitel, bindväv, cell-cell- och cell-matrixkontakter, mitosens faser, proteiner som veckas och mycket mer samtidigt som vi åt äppelpajen jag lyckades knåpa ihop igår kväll.
 
Vägen hem från BMC var betydligt trevligare. Himlen var nästan blå och trots isande vind värmde solen skönt i ansiktet. Färgerna ute nu är ju helt vidunderligt vackra, träden går i gult, rött och orange och detsamma med marken. Väl hemma passade jag på att ta ut kaninerna i det fina höstvädret, både Fanny och Pippin uppskattade att få komma ut i solen och få gräs under tassarna. Jag har inte orkat ta ut dem något i veckan så de har blivit lite understimulerade tror jag. Pippin har försökt gräva ett rymningshål idag så jag möttes av ett halv liggunderlag utspritt över hagen när jag kom hem..
 
Pippin på höstlöv. Han är himla fin!
 
Sedan gock jag ut och plockade kaninmat och hittade en tuva maskrosblad! Lyckan var gjord här hemma!
 
Jag ursäktar för dåliga Ifån bilder men jag har dåligt med objektiv för nära avstånd tillgängliga.
 
/Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela