Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Lunchpaus

Publicerad 2013-10-08 12:05:00 i Allmänt,

Dagen började tillbaka på gamla trygga HVC (husdjursvetenskapligt centrum) på Ultuna med en föreläsning om celldifferentiering. Dvs hur celler går från stamcell till en färdig hud-,muskel-,nerv- eller vad-som-helst-cell. Jag vet inte om den gjorde mig sådär väldigt mycket klokare men den var helt okej. Föreläsningen slutade klockan tio och nu har jag ett hål fram till 13.15.
 
Då passade jag på att trampa iväg in till stan (på min cykel som återigen har två pedaler) och hämta ut mitt nationskort (som jag borde gjort för sisådär tre veckor sedan). Anledningen till hasten just idag är att ikväll är det amöbapubrunda! Det vill säga att alla amöbor (åk 1 på veterinärlinjen kallas amöbor) samlas på Göteborgs nation för att äta och dricka och fortsätter sedan till Uppsalas övriga nationer för att supa sig stupfulla. Jag planerar att hoppa den sista biten men hänger på till en början.
 
/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela