Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Föreningsmöte med måndagspub

Publicerad 2014-04-28 23:59:16 i Allmänt,

Idag är det skvalborg, det vill säga dagen före kvalborg som är dagen före valborg. Uppsalas studenter är bra på att festa till det helt enkelt. Själv firade jag skvalborg med att gå på föreningsmöte på kåren med efterföljande pub (grillade spett i alla dess former stod på menyn). 
 
På mötet diskuterades både nya hundgårdar i samarbete med Campus Canis, Fikautskottets stadgar och hur det ska gå till när alla djursjukskötarstudenter i Skara kommer flytta hit till hösten, något som helt klart kommer bli både rörigt och krångligt men samtidigt roligt att få lära känna sina framtida kollegor bättre. Vi kommer ju trots allt att jobba nära djursjukskötarna som färdiga veterinärer.
 
Sen avslutade jag och Brumma kvällen med att ta en kvällspromenad precis innan det blev mörkt, Brumma tyckte dock att det blev lite läskigt när det var lite halvmörkt ute.
 
 
Glad valborg och första maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela