Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Hopptävling såhär före tenta

Publicerad 2014-03-23 22:00:35 i Filmer, Kaninerna,

Efter att ha klarat fredagens tenta kan man tycka att man borde kunna få ta det lite lugnt ett tag. Men nu råkar det vara tenta på onsdag igen, phu!
 
Idag har dock alla tankar på tentor få stå tillbaka för det var dags för tävling med Uppsala Läns Kaninhoppare, min nya hemmaklubb! 
 
Mina tjejer startade krok lätt ny båda två och båda presterade jättfint! 
 
Zelda tog sig runt banan med en del fart framåt. Höjden i lätt är inga problem men hon tycker att längre hinder är lite otäckt och vågar inte ta i ordentligt, det resulterar i att hon kraschar i sista bommen och tycker att det är ännu äckligare. Men vi klarade två hinder utan att riva och klarade oss under maxtiden så det är jag jättenöjd med!
 
Brumma var lite ovan i början och irrade omkring och rev två hinder i början men efter ett tag mindes hon och skuttade på ordentligt! I finalen gick hon toppen och trots två små fel även där knep hon andraplatsen och tog sin (och min) första pinne! Hon är riktigt rolig att hoppa och är ständigt glad, underbara lilla tös!
 

Kommentarer

Postat av: Mela

Publicerad 2014-03-23 22:25:08

BrumBrum!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela