Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Lördag

Publicerad 2014-03-15 11:49:34 i Allmänt,

Seg dag idag. Jag ska strax försöka ta mig ut och motionera Brumma innan jag tänkte ta en dust med mikroskåpet och histologipreparaten. 
 
I veckan har det varit vår, varmt och soligt! Tyvärr har jag haft mycket att göra så kaninerna har knappt kommit ut något. Men igår var båda ute och promenerade i eftermiddagssolen! Brumma börjar fatta det här med promenad och Zelda är på god väg. 
 
Skolan flyter på, de snaste veckorna har det varit fullt fokus på matsmältningsapparaten med mycket dissektioner av alla möjliga husdjursslag. Främst de med lite mer komplicerade matsmältningssystem. På fredag är det tenta i histologi (mikroskopering), därav den frivilliga lördagsturen till skolan.
 
Zelda i solen

Kommentarer

Postat av: Mela

Publicerad 2014-03-15 22:19:58

Ehe. Mikro-skåpet...

Svar: Hehe
Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela