Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Ponnytur

Publicerad 2014-03-05 21:04:00 i Hästar,

Idag var jag ute med ponnyhingsten på körtur. Vi har äntligen kommit igång med körningen igen, både jag och lille hingsten var ganska less på promenaderna tillslut.
 
Våren har kommit till Uppsala och det märker även djuren. Körturen idag gick runt ett par åkrar och ponnyn taggade till ganska ordentligt på slutet, jag fick hålla hårdare än vanligt i tömmarna och när vi kom hem visade det sig att ponnypälsen inte anpassat sig till våren än, stackarn var blöt både på bringan och i ljumskarna, till viss del självförvållat dock.
 
Det är skönt att rulla sig i leran efteråt när man blivit svettig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela