Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Snöflingans Bambubjörn - en riktigt nallebjörn

Publicerad 2014-03-15 22:25:00 i Brumma, Kaninerna,

Det här är Brumma, Snöflingans Bambubjörn. Hon är född 30 september på Snöflingans kaningård, hennes mamma heter Proximas Shiloh och Hennes pappa heter Tomorrow´s Black Bust.
 
Hon är en vädurskorsning med flaxöron och den goaste lilla kanin man kan tänka sig. Hon är alltid glad, älskar att gosa men är samtidigt fylld till bredden av en aldrig sinande energi.
 
Brumma kom till mig åtta veckor gammal i november 2013. Hon var då en livrädd liten bebis, första gången från mamma och systrar, en liten luddig boll.
 
 
Men med tiden vande hon sig vid sitt nya hem och blev allt modigare. Jag blev störtförälskad i min lilla tjej!
 
I december lyckades Brumma skada ena tån så allvarligt att den måste amputeras så lilla elva veckor gamla Brumma fick åka till djursjukhuset och saknar numera en tå på vänster framtass men det är inget som bekommer henne.
 
I slutet av februari debuterade Brumma i hoppnin och en månad senare kom första pinnen. Nu är Brumma medelsvårklassad i rakbana och lättklassad med en pinne i krokbana.
 
Men framför allt så är Brumma en riktig myspropp! Hon kommer och möter mig när jag kommer hem och hoppar inte all för sällan upp i sängen för att kräva gos. Hon är helt enkelt en fantastisk, luddig och kramgo vän!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela