Hoppfullt

Livet som veterinärstudent och tokig kaninhoppare

Tävlingsdebut!

Publicerad 2014-03-04 21:39:00 i Kaninerna,

I helgen och helgen innan dess debuterade båda mina flickor på hopptävling!
 
Båda var jätteduktiga, efter deras förutsättningar, och jag är imponerad av töserna. Förra helgen var det tävling både lördag och söndag, först i Uppsala och sedan i Åkersberga hos Stockholms kaninhoppare. Den helgen startade Brumma Rak lätt ny och Zelda rak mini. Båda börjar få kläm på det där med riktningen även om det går ganska långsamt för Zeldas del.
 
I helgen var det tävling på söndagen, också i Åkersberga men med både rak och krok lätt. Jag chansade och anmälde både Brumma och Zelda till lätt och oj så bra det gick! Kroken var först och båda verkade gilla grenen. I krokig bana måste kaninen använda huvudet lite mer och inte bara springa på vilket verkade pass aframför allt Brumma väldigt bra. Hon gjorde en över godkänt grundomgång med en ynka rivning och en fantastiskt fin final med full fokus och toppenfin hoppning. Petade ett litet hinder bara trots en del tekniskt svåra hinder som V:et och parkbänken. I raken senare gick hon minst lika bra.
 
Zelda gjorde ett tappert försök och trots att hon kraschade i de lite längre hindren gjorde hon en fin runda på fyra fel, säkrare för varje hinder. I raken var de längre hindren fler och hon kraschade ett par gånger tyvärr men ställde ändå upp fina tjejen. Tyvärr hann vi inte med maxtiden.
 
 
Bilder från Zeldas ministart i Uppsala 22 februari, tagna av Sandra Magnusson
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Matte till en dvärghare, med allt vad det innebär, och en dvv/hoppkorsning som är den goaste kaninen som skuttat på jorden. Jag pluggar sedan hösten 2013 till veterinär i Uppsala och blir färdig januari 2019. Jag hjälper också till med en härlig liten shetlandsponny med mycket lurv vars favoritsyssla är att spana in tjejer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela